sambung master?? part 2

Assalamualaikum wbt.. hati sudah mula redha dengan ketentuan Allah..pasti ada hikmahnya tidak boleh mula belajar bulan Sept ni..apa pun, sekarang sedang merisik-risik universiti yang menawarkan master pendidikan secara kerja kursus..antara pilihan yang ada ukm, upm dan um..insya Allah boleh mohon untuk kemasukan Feb 2013

 1.UKM.. saya banyak dapat info daripada sahabat baik masa di KISAS, Aini Alias..sekarang dia tengah sambung master dan nak masuk semester 2..overall ok cuma isi borang je apply..

 2.UPM.. baru tadi terjumpa bidang pembelajaran dalam master pendidikan (kurikulum dan pengajaran)..ingatkan takde p.islam..rupa-rupanya ada..alhamdulillah..dekat sikit perjalanan dari rumah..harap-harap ada kelas petang@ weekend je..

3.UM.. universiti tertua dan ternama..universitiku ketika belajar degree.. cuma UM tidak tawarkan secara kerja kursus..yang ada kombinasi kerja kursus dan disertasi.. bimbang tersangkut di disertasi (tesis) tu..

 Apa pun, matlamat utama nak sambung master ni ialah nak cari ilmu..tambahkan ilmu.. mungkin kehidupan akan berubah menjadi susah (macam waktu dip.ed dulu), namun, harap-harap Allah permudahkan jalan orang-orang yang menuntut ilmu ni.. moga semangat menggenggam segulung sarjana terus berkobar-kobar hingga ke akhirnya.. amin.. Rabbi Yassir wa la Tu'assir.. *p/s: doakan saya ye =)


2 ulasan:

  1. akak doakan dipermudahkan Allah.. insyaAllah.. ameeennnn...

    BalasPadam
  2. to Lady Bird: terima kasih byk2..maaf lambat..bz sket lately

    BalasPadam

Copyright © 2016 LaKarAn haTi and Blogger Themes.