tinta jendela baru..

Assalamualaikum wbt..
lama sungguh menyepi dari dunia blog ni.. alhamdulillah hari ni berkesempatan menjengah kembali laman yg telah lama ditinggalkan..
tahun berganti tahun...bukan shj 2009 melabuhkan tirai tetapi tahun hijrah turut bertambah.. Awal muharam yg lalu mungkin ramai yg hanya menikmati ia sebagai satu hari cuti umum.. tetapi sejauh mana kita mengkoreksi diri, menghitung amal atau dosa yang dilakukan secara sengaja@ tidak .. sekaligus menghitung hari2 dunia akan berakhir atau mungkin kita yang akan pergi dulu..
Siapakah yang peduli apa yang kita lakukan?? mungkin tiada insan yang begitu prihatin dgn kita.. tapi sedarkah kita ada suatu kuasa yang sentiasa memerhatikan kita, memberi kita petunjuk atau memberi kita ujian agar kita tidak tersasar jauh dariNYA??? DIA lah ALLAH SWT.. TUHAN SEKALIAN ALAM..YG SENTIASA MEMBERI TANPA MENGHARAP UNTUK MENERIMA.. tetapi kita, bagaimana??
Tahun 2010 menjelang jua.. diiringi dengan gerhana bulan yg indah.. pelbagai program ilmiah diatur..namun sambutannya tidaklah menggalakkan seperti konsert2 atau perhimpunan menunggu detik 12 tengah malam.. betapa dunia makin dekat dgn hari2 akhirnya..
teringat pada perbualanku dgn abang 1 Januari lalu...berapa ramaikah anak bangsa kita yg tersasar ataupun lebih tepatnya mungkinkah ada anak-anak luar nikah 9 bulan dr sekarang hasil dari kegembiraan menyambut tahun baru... Takut menyelinap rasa hati mengenangkan muda mudi yang dah tak kenal dosa pahala..bertambah takut andai ada insan2 yg ku kenali terjebak dlm lumpur dosa.. lantas jauh di sudut hati ku berdoa moga kami, anak2 kami, ahli keluarga kami, anak2 didikku terpelihara drp segala maksiat....ameen


0 ulasan:

Copyright © 2016 LaKarAn haTi and Blogger Themes.